Als uw (potentiële) klanten u niet (meer) kunnen plaatsen
‘Doen jullie dat ook? Dat wist ik helemaal niet!’. Zo’n uitspraak is een duidelijk signaal. Deze klant of prospect kan u dus niet goed plaatsen, heeft geen goed of compleet beeld van uw onderneming. Hoe komt dat nou? Hoe kunt u dat voorkomen?
Natuurlijk was het een enorme opsteker om die grote en complexe website van de verzekeraar onder handen te mogen nemen. De wensen van de klant: complex. Klanten en prospects van de verzekeraar: een complex en veeleisend publiek. De techniek: megacomplex, alles moest aan alles geknoopt worden… ’n unieke uitdaging, dus.
U was samen met uw team dus enorm trots, zeker toen de publiciteit rond de nieuwe site uw bedrijf als ontwikkelaar en bouwer op de kaart zette.
Alleen… Uw omzet is sindsdien radicaal veranderd. Vroeger had u tientallen klanten met relatief eenvoudige websites en een bescheiden omzet per klant. En nu bent u opeens afhankelijk van een stevige handvol grote klanten met veel noten op hun zang, complexe opdrachten en langlopende projecten. Commercieel wel aantrekkelijk, maar het geeft geen goed gevoel. Het besef dat u meer dan voorheen afhankelijk bent van een beperkt aantal klanten maakt u onrustig. En u merkt aan uw mensen dat zij kleinere opdrachten ook heel leuk zouden vinden, daar met hun ervaring ook goed in kunnen presteren.
KATI weet als geen ander hoe belangrijk een bedrijfsidentiteit is om uw organisatie in de markt te positioneren. Maar ook dat het cruciaal is om de identiteit te monitoren en daarmee hoe wereld uw organisatie ziet. Bijvoorbeeld grote en spraakmakende opdrachten kunnen het beeld van uw organisatie onbedoeld en ongewild radicaal veranderen. Met alle gevolgen van dien. KATI helpt om de bedrijfsidentiteit steeds weer als ijkpunt te gebruiken. Elke ontwikkeling, elke keuze kan dan beoordeeld worden op de consequenties voor uw identiteit en positie. Dat leidt tot bewustere en dus ook gezondere keuzes.